Amsterdam-Taipei-HCMC - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Frank en Claudia - WaarBenJij.nu Amsterdam-Taipei-HCMC - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Frank en Claudia - WaarBenJij.nu

Amsterdam-Taipei-HCMC

Blijf op de hoogte en volg Frank en Claudia

11 Februari 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Dag allemaal,

Van onze vorige reizen hebben we nooit echt verslagen gemaakt, ik wilde het nu eens uitproberen.

Afgelopen vrijdag zijn we vertrokken vanuit Schiphol naar HCMC met een tussenstop op Taipei. De eerste vlucht duurde net geen 12 uur, de vlucht daarna ruim 3 uur.
Tijdens de eerste vlucht konden we niet goed slapen, gelukkig zat het tweede vliegtuig niet vol en konden we languit.

Na de lange vluchten moesten we nog drie kwartier wachten voor het verkrijgen van een visum (dat gaat een stuk sneller hier, voor mijn cliënten ben ik vaak maanden zoet). Onze tassen waren inmiddels al naast de bagageband gedropt en bij de uitgang stond de taxi chauffeur met een bordje "frank klijbroek" die ons naar onze hostel zou brengen. Daar even gedoucht en toen hoppa het drukke centrum in en dat lekkere eten proeven!

Het is wel weer even wennen aan die drukte, heel veel verkeer, grote flitsende reclameborden, getoeter, rare geuren; yep we zijn terug in Azië!

Ook de communicatie verloopt nog niet vlekkeloos, de buurman van het hostel was zijn stoep aan het maken met cement, was hij net klaar stap ik er met mijn mooie slipper in.. zijn signalen had ik even verkeerd begrepen..

Morgen hebben we om 10 uur de bus richting de Mekong Delta, twee nachten in een bamboe hut aan de rivier; weg uit de drukke stad en op naar de rustige natuur.

Liefs, F&C