HCMC -Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Frank en Claudia - WaarBenJij.nu HCMC -Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Frank en Claudia - WaarBenJij.nu

HCMC -Can Tho

Blijf op de hoogte en volg Frank en Claudia

12 Februari 2017 | Vietnam, Can Tho

Dag allemaal,

Na een rare jetlag nacht zijn we vanmorgen vroeg op pad gegaan richting Can Tho. Mijn slipper is vereeuwigd in de betonnenstoep van de buurman, dus ik heb mijn spoor achter gelaten.

Met een taxi naar de busticket Office en vanaf daar in een tjokvolle local bus (overigens zonder kippen of scooters) naar het (chaotisch maar georganiseerde) busstation. Toen we uitgelegd kregen hoe het werkte was het simpel en wisten we precies welke van de 50 rode bussen we moesten hebben.

De pauze tijdens de rit was een fijne -ook voor het eerst in Azië- de wc was vies maar niet zo vies als in de andere landen en er waren verschillende winkels in een soort overkapte markthal.

Eenmaal bij het eindstation hebben we een taxi gepakt naar de Nguyn Shack;ecologische bamboe hutten in de middle of nowhere ergens aan de Mekkng Delta. Direct na aankomst voelde ik een steek en ja hoor de eerste muggenbultjes is een feit.. snel deet smeren want malaria komt hier nog steeds voor.

Na een heerlijke lunch chillen we nu nog even in de hut voordat we de eerste boottour gaan doen. Onze hut heeft trouwens al een bewoner.. een hele lieve kat!

• 16 Februari 2017 - 18:24

Joëlle:

Wauw! Zo veel al braaf geschreven voor ons, thuisblijvers! Wat een hilarische grap van je Clau, je slipper vereeuwigen in de stoep, kun je niet gelijk je naam er onder zetten? ;) geniet maar fijn daar. Dikke kus, jo