Hanoi - Halong Bay - Xa Ninh Xuan - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Frank en Claudia - WaarBenJij.nu Hanoi - Halong Bay - Xa Ninh Xuan - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Frank en Claudia - WaarBenJij.nu

Hanoi - Halong Bay - Xa Ninh Xuan

Blijf op de hoogte en volg Frank en Claudia

18 Februari 2017 | Vietnam, Ninh Bình

Hanoi-Halong Bay - Xa Ninh Xuan

Inmiddels zijn we aangekomen in Xa Ninh Xuan, vlakbij Ninh binh en tam coc.
Vanuit Hanoi werden we opgehaald met een busje door Tom onze tourguide tijdens de cruise.

Dat ging allemaal erg vlot, busje was fijn, Tom is erg grappig en we waren al met al snel op de boot. De cabin op de boot was erg klein (alleen ruimte voor een bed en een badkamer de tassen konden we er amper in kwijt), maar schoon en prima. Alleen in het dekbed zat iets raars, we werden hele tijd geprikt door iets en we konden het maar niet vinden, het waren geen beestjes het zat in het bed/deken.

Na aankomst en "safety briefing" (die bestond uit check of er op je kamer een reddingsvest ligt) kregen we lunch. Mega lekker en uitgebreid! Tot nu toe het beste in Vietnam met verse reuze gamba's, krab, schelpdieren (voor mij ivm allergie een soort speklapje ook erg lekker).

De groep bestond naast ons uit twee Ieren die in Canada wonen, twee Brazilianen (waaronder eentje die zo gek als een deur was en adhd heeft) twee Duitsers een familie Denen een Engelsman en een vriendengroepje uit Maleisië.

Na de lunch gingen we kajakken de groep uit Maleisië kon niet zwemmen en dit was de eerste keer dat ze gingen kajakken; resultaat was dat ze de rest niet konden bijhouden en dus snel weer terug gingen naar het beginpunt.

Na het kajakken was het snel omkleden geblazen want we gingen een van de eilandjes beklimmen voor een geweldig uitzicht en je had tijd om te zwemmen (zee was vergelijkbaar met temperatuur in NL in de zomer dus frank vond het te koud).

Na terugkomst op de boot konden we even douchen en hadden we een "party" op de boot voor het eten, het stelde niet veel voor maar we dronken een biertje met de Engelsman en een Ier, was oké, we waren allemaal moe en genoten van de mooie zonsondergang.

Het eten was ook weer heerlijk, veel verschillende gangen en heerlijk vers. Na het eten kon je nog inktvis-vissen, frank is nog even gaan kijken maar ving niets, ik was kapot dus ging wat lezen in de cabin (na zonsondergang wordt het ook snel heel koud).

De volgende dag vroeg uit de veren! Bedoeling was om zonsopkomst te zien maar die was achter een eilandje dus dat viel erg tegen. Na het ontbijt hebben w me nog een grot bezocht, heel mooi met lichten enzo. De grot is maar twee uur per dag open dus het was file lopen.

Na de grot konden we nog even douchen en daarna moesten we uitchecken. We hadden nog even wat vrije tijd op het dek voor de laatste lunch begon.

De meesten gingen met Tom's busje terug naar Hanoi, voor ons had hij twee stoelen in de bus naar Ninh Binh gereserveerd. Die rit begon wat minder comfortabel. Er was geen beenruimte, de chauffeur kon alleen maar schreeuwen en niet op normaal volume praten, hij rookte in de bus en had hele tijd keiharde Vietnamese housemuziek aan, leuk voor even maar na drie kwartier dezelfde boem boem wordt dat vervelend. Gelukkig wisselde ze nog van chauffeur toen we echt de snelweg op gingen dus bleef alleen het probleem van de beenruimte over.

Na een rit van ruim 5 uur kwamen we aan in Tam Coc, vanuit daar een taxi geregeld naar onze tweede afgelegen bamboehut. Helaas was het al donker toen we aankwamen dus van het uitzicht op de bergen en het meer hebben we nog niet kunnen genieten, wel van de vele kikker en dieren geluiden plus ze hebben hier last van muizen. We blijven hier vier nachten; eindelijk even pas op de plaats.

Veel liefs!

• 18 Februari 2017 - 17:04

Clemens:

Het is weer een mooi beleving.
    Geniet er van.