Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Frank en Claudia - WaarBenJij.nu Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Frank en Claudia - WaarBenJij.nu

Can Tho

Blijf op de hoogte en volg Frank en Claudia

13 Februari 2017 | Vietnam, Can Tho

Vandaag moesten we vroeg opstaan, we gingen namelijk naar de drijvende markt in CanTho. Om 5.15 kregen we een kopje thee/koffie om vervolgens om 5:30 de boot in te stappen.. Maar een Rus ontbijt natuurlijk niet met een koffie of een thee, nee als Rus drink je direct na het opstaan al je eerste biertje, je bent een trotse volger van je Grote Leider of je bent het niet.

Eenmaal daar aangekomen zagen we verschillende boten, klein, middelgroot en groot die aan elkaar verkochten (klein is lokale boer, middelgroot is handelaar op de markt en de grote boten dienden voor export). Super grappig om te zien. We zijn daarna nog naar een landmarkt geweest, we waren de enige toeristen daar dat was super tof maar het bleek al snel nog wel een echte markt te zijn; vlak voor onze komst was op straat een varken geslacht en in stukken gehakt voor het vleesverkoop (het bloed werd weggespoeld toen we er liepen) er waren onthoofde en ontvelde kikkers verkocht waarbij het huid en hoofdeloze karkas nog 2-3 uur na beweegt, overal lagen varkenshoofden (of die werden nog kaalgeschoren) en er lagen ook lieve eenden in teiltjes te wachten op hun dood. En dat op een nuchtere maag..

We hebben veel zoete lekkernijen geproefd en zijn daarna weer teruggegaan naar de boot. Eenmaal terug in de Shack hebben we ontbeten, we zouden daarna een fietstocht doen maar frank is ziek dis besloten we die over te slaan en een dagje uit te rusten (mijn eerste boek is alweer uit).

Morgen vertrekken we vroeg naar Hanoi, per vliegtuig.

Liefs, F&C

• 15 Februari 2017 - 21:56

Clemens:

Ik heb jullie reisverslag gelezen.
    Veel plezier met de cruise.