Ninh binh area - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Frank en Claudia - WaarBenJij.nu Ninh binh area - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Frank en Claudia - WaarBenJij.nu

Ninh binh area

Blijf op de hoogte en volg Frank en Claudia

20 Februari 2017 | Vietnam, Ninh Bình

Ninh binh area

Het uitzicht vanuit de tweede bamboehut is ook weer fenomenaal. We kijken uit op een meertje en een berg.

De eerste dag na aankomst hebben we een berg beklommen en genoten van het uitzicht en zijn we door de omgeving gaan fietsen, super mooi! Heel rustig ook, weinig toeristen gezien. We fietsten door de rijstvelden op paadjes van niet eens een meter breed en langs boerderijtjes waar niemand aanwezig was behalve het vee.

Omdat het hier erg afgelegen is eten en slapen we op dezelfde plek. Na het eten wilde we nog een kaart spelletje doen, ik vroeg om een dek kaarten en de jongen die er werkte vroeg weg spelletje we gingen doen. Ik antwoordde in het Engels dat we een Nederlands spelletje zouden doen (pesten). Dat werd gehoord door een Vietnamees die met zijn gezin een weekendje weg was. Hij had namelijk in Nederland gestudeerd vroeger en sprak nog een aantal woorden Nederlands. Hij vroeg ons meteen om bij hem te komen zitten en hij wilde zijn "rijkdom" denk ik showen want hij bood ons de rest van de avond bier, fruit en vlees aan en hij weigerde elk aanbod van onze kant om hem te trakteren. We hebben de rest van de avond gezellig gepraat over het leven in Nederland, in Vietnam en het opvoeden van zijn kinderen in een drukke vieze stad als Hanoi.

De volgende dag werden we door een van de medewerkers hier meegenomen naar de lokale markt, dit betekende echter wel dat we om 5.30 moesten vertrekken (en fietsen in het donker zonder licht op soms zeer slechte paadjes).
De lokale markt was erg klein maar toch leuk om te zien, een dorpsmarktje waar iedereen elkaar kent.
We gingen daarna terug voor het ontbijt en daarna vol goede moed op de fiets voor de bekende regionale boottocht. Dit bleek een blamage want het was zondag en heel Vietnam wilde die boottocht doen (om 7:15 uur in de ochtend). Wij zijn gekke henkie niet en zouden pas dinsdag vertrekken dus besloten terug te keren en maandagochtend de boottocht te doen.

Dit kwam mij goed uit want ik heb nog steeds de griep dus kon de rest van de dag uitrusten. Hier griep hebben is wel naar, je slaapt amper doordat alle geluid uit de huisjes echoot, de bedden mega hard zijn, het huis is deels open en het waait erg hard.

Vandaag hebben we de boottocht gedaan, die was wel leuk maar niet heel spectaculair al zeg ik het zelf. Frank vond het voor al erg tof om door grotten te varen (ik heb een hekel aan grotten).

Morgen pakken we het vliegtuig richting hoi an om daar even drie nachten uit te rusten en een nieuw reisplan te bedenken, in veel plekken die daarna volgen is het namelijk slecht weer.

Veel liefs

• 23 Februari 2017 - 14:23

Joop En Tinie:

Wat een mooi en spannend verslag en wat een verrassing dat je toch zo ver weg mensen tegen komt die een band met Nederland hebben.